Pas på med for mange sponsorater i dit malerfirma i Hundested!

By:

Det er jo egentlig meget rart at blive sponsoreret, om man så er lille eller stor som erhverv, og det gælder både, hvis man vil sponsoreres med produkter eller penge, for det kan være en økonomisk håndsrækning direkte til et projekt eller en besparelse til noget, som man alligevel skulle bruge udgifter på.

Men det kan også blive for meget, så der bliver for meget støj for ens firma i forhold til dem, man gerne vil nå, og et eksempel i denne sammenhæng kan være, at man netop er et malerfirma i Hundested.

For sådan et sponsorat kommer sjældent, uden der hægter sig betingelser til, som måske ikke kun består i udvekslinger af ydelser eller samarbejde, men også at man reklamerer for dem.

Har du nogensinde set de det sponsorerede racerbiler, der er plasterede til med logoer?

Det er jo næsten svært at regne ud, hvad der er hold, biltype og sponsorat, for de andre  sponsorater larmer så meget på bilen, at det er svært at skelne mellem dem.

Men den slags firmaer er jo ofte store nok og bliver vist på TV, men hvis du som radikalt mindre malerfirma i Hundested skal gøre dig bemærket, så skal der helst ikke være for mange “blinkende lygter”, farver og andet, der tager opmærksomheden fra dit eget logo og det, du vil kommunikere ud.

Desuden vil kunderne måske synes, man virker lidt for useriøs, hvis ens firma, bygning, hjemmeside med videre er helt dækket til med logoer fra andre firmaer, som man kender bedre, end man kender malerfirmaets.

Det smarte som sådan et malerfirma er, at man udvælger de sponsorater med omhu, så det både er nogle, man gerne vil associeres med, og det er nogle, der kan give en de bedste fordele – så man man vælger kvalitet og ikke kvantitet.

Nogle af den slags firmaer kræver jo endda, at man benytter dem eksklusivt som sponsor.