SEO i 2018 – gør hjemmesiden attraktiv for Google med præcise søgeord

By:

Hvis du gerne vil have mange flere brugere, som klikker ind på din hjemmeside og køber dine produkter og ydelser, så er det vigtigt, at hjemmesiden er SEO-optimeret. Konkurrencen om brugere og kunders opmærksomhed online er nemlig stor, så det gælder om at få en topplacering i Googles resultatliste foran konkurrenterne. Google bruger mere en 200 rangering faktorer, når hjemmesider skal indekseres, og en vigtig del af at SEO-optimere din hjemmeside handler om at lave relevante søge, som Googles små ’edderkopper’ nemt kan finde. Jo mere relevante og præcise søgeordene er, jo bedre en placering vil din hjemmeside få i søgeresultatlisten.

Sådan laver du en søgeordsanalyse

Og hvordan finder du så frem til de mest præcise og relevante søgeord? Det gør du ved at lave en effektiv søgeordsanalyse, som kort sagt kan opdeles i 3 niveauer. Første niveau er den bredeste søgning på et enkelt ord som f.eks. ’Golden retriever’. Andet niveau er mere specifikt som f.eks. ’Golden retriever kennel’. Niveau 3 er det mest specifikke: ’Golden retriever kennel Nordjylland’. Hvis du gerne vil tiltrække så mange kunder som muligt, bør du lave søgeord, der passer til alle tre niveauer. Hvis du har brug for inspiration til, hvordan du finder de mest præcise søgeord, så kan du tjekke Googles Autofill Form eller bruge værktøjet Google Keyword Plnner. Hos Klikko.dk finder du flere tips til SEO i 2018.  

Posted in: seo i 2018